tisdag, oktober 07, 2008

Mående-taggar

En artikel om en bok om Ulf Lundell.

[..] dubbelalbumet ”Den vassa eggen” [..] allt höll på att svepas bort i en störtflod av alkohol och tårar. Då, på botten, lyckas Lundell nå toppen av sin konstnärliga förmåga.

Hur det är med den saken tänker jag inte spekulera i, men jag kommer att tänka på en sak. Att det vore intressant om bloggare kunde tagga sina bloggposter, inte bara med vad posterna innehåller, utan även med hur allmäntillståndet är.

Man skulle kunna komma överens om ett antal (rätt många gissar jag att det skulle bli) känslolägen och måenden. Ulf Lundell, om man ska tro på det som står ovan, kunde ha taggat sina texter med: "olycklig", "ledsen", "knäckt", "dyngrak".

Sedan kunde någon duktig sammanställa en massa bloggposter och göra statistik av dem, och på så vis kunna räkna ut när man skriver som bäst. Eller någon duktig, förresten - man kunde ju göra nån slags omröstning kanske. Det kunde vara intressant att se om det stämmer det där med mående och skaparförmåga.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,
Känslo/Mående-taggar: , ,

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

En annan tagg som alltid hade passat på Lundell var väl pretentiös, eller kreativt depressiv...men såklart det är ju mer allmäntillstånd som alltid stämmer..

Jag hade idag taggat med euforisk:)

Pseudonaja sa...

Det sägs ju att konstnärer skapar som bäst när de står på gränsen till galenskap. Har den gränsen väl passerats så brukar det inte blir något bra.

Jag taggar soligt idag.

stationsvakt@gmail.com sa...

pim: Euforin beror nog på överdrivet ssyremättad lantluft.
:-)

pseudo: Soligt, najs. :-)