tisdag, januari 27, 2009

En RSS-fråga

Det här är en typisk fråga som kanske skulle passa mycket bättre på exempelvis Bloggy, men så kom jag att tänka på att frågan kanske har ett allmänintresse. Nå:

Exempelvis flickr har rss-flöden som gör det möjligt att prenumerera på bilder. Ett sökord blir en prenumeration och man får upp de nytillkomna bilder som motsvarar en tag eller ett sökord i sin rss-läsare. Åtminstone utgår jag ifrån att den möjligheten finns.

Men Google bildsök då? Finns det något sätt att prenumerera på (till exempel) sökningen "Volvo Amazon"? Jag menar alltså att så fort en ny bild (på en Volvo Amazon då) blir tillgänglig i Googles bildsökare så ser jag det i min Google Reader. Finns den möjligheten?
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
---
UPDATE: Pat hittade exakt det jag var ute efter: FeedMySearch.

2 kommentarer:

p sa...

Hittade nog vad du letade efter här:
http://feedmysearch.com/
Prövade aldrig med amazon, eller nån annan bil heller. Jag litade helt enkelt på vad som stod på siten.

stationsvakt@gmail.com sa...

pat: E x a k t vad jag letade efter. Tack.