torsdag, januari 08, 2009

Testar tunerec

SvD skriver om Spotify-utmanarna tunerec och chilirec. Den sistnämnda är nedstängd för redesign eller nåt just nu, och jag har saknat ett alternativ på jobbet. Så jag anmälde mig till tunerec för att testa den. Tja, om det funkar som chilirec så lär jag behöva ha den ett tag för att få tillräckligt många låtar inspelade för att få ett hyfsat urval, men en del låtar finns redan, och programmet/sidan/spelaren ser hyfsat skön ut. En nackdel verkar vara, precis som med Spotify, att man inte kan lägga över låtarna på sin mp3-spelare - det kunde man göra på chilirec. Å andra sidan är tunerec väldigt snygg och tycks dessutom ha nån slags social funktion (fast ännu är det "You have no friends yet" som gäller för mig). Vi får väl se hur det artar sig - jag har bara haft tunerec i tio minuter ännu.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Kitty sa...

En fråga till dig som testat Tunerec. Jag registrerade mig tidigare idag och den hävdar nu att den har recordat 3300 låtar. Ändå finns det inget under "latest recordings" och söker jag på nåt så får jag inga träffar. Har testat U2, Madonna, love, song - helt enkelt saker som jag tycker borde ha dykt upp... Vad gör jag för fel??
Mvh// Kitty - vilsen i nätdjungeln.

stationsvakt@gmail.com sa...

Kitty: Har faktiskt inte kört tunarec sedan jag skrev det här. Det blir bara Spotify för mig.