söndag, december 26, 2004

Femman o Fyran vecka 52

Börjar med 5:an:

1. Hade du en god jul?
Ja, det hade jag väl. God och god förresten, hur ska en jul vara för att vara god? Maten var god.
2. Vad tyckte du om årets julvärd? Är det viktigt vem det är?
Ernst ja, Ernst och hans långsamt brinnande ljus. Jag har faktiskt redan slutat bry mig. Men
här raljerade jag lite.
3. Bästa julklappen, varför?
En slags fickkniv av brorsan - användbar.
4. I Sverige firas ju julaftonen, så vad gjorde du på juldagen?
Åt och drack....ja i stort sett samma som på julaftonen.
5. Bandy, hockey eller rea; vad gäller på annandagen?
Ja, som det står: Bondage, Häckla och röja..eller vad det var. Nej förresten, jag åkte ju till min far i Åkers och åt och åt.

Och nu över till
4:an:

1. Vad innebär julhelgen för dig?
Stress, ågren, pengabrist.
2. Hur skulle du vilja att julhelgen var?
Jag kommer inte på nåt. Kanske stress, ågren och pengabrist är julens mening.
3. Är traditioner viktiga?
Ja det är de väl, de bra traditionerna.
4. Finns det någon jultradition du absolut skulle vilja slippa?
Klapphetsen!!

Inga kommentarer: