tisdag, december 28, 2004

Humor

För första gången i mitt liv provade jag att trycka på länken "Humor" i Aftonbladet Nöjes vänsterspalt. Finns det humor där tro? Njä... Det utlovas en stand up-skola med "Stockholm live-gänget", men det är web-tv som man måste vara plus-medlem för att se och jag är inte medlem. Lika bra det, för "Stockholm live" är inte skojiga på en skala egentligen.

Jag hittar faktiskt inget kul därinne. Det kanske är jag som är på fel humör. Jag kanske inte kan ta till mig humorn i att göra en egen humorskiva för 79 kronor, eller att titta på gamla Rocky-episoder.

Det kanske är så att grå och vitheten och kylan ute, tillsammans med vågdöden i Asien och en allmän hypokondri och sjukdomsrädsla har fixat mellandagsrea på glädjen just nu. Då passar det bra att sitta med uppfälld kavajkrage och lyssna på Coldplay.

Inga kommentarer: