måndag, januari 10, 2005

Bloggandet mitt

Olika vägar tar bloggandet mitt. Det verkar som om jag just nu är inne i en period av kort skrivande (ej att förväxlas med kortskrivande). Den föregicks av några veckors navelbetraktelser och inåtskådande. Varför jag har bytt inrikning vet jag inte, det verkar som om ens (mitt) bloggande är som vädret; man kan inte riktigt räkna ut hur det skall bli varken på lång eller kort sikt.

Om jag sutto mig ner och läste igenom allt mitt bloggande sedan
tidernas begynnelse skulle jag nog kunna se rätt många såna här fluktuationer, men vem fan orkar med sånt? Tänk om det går att koppla ihop med just vädret. Tänk om man skulle göra ett diagram där topparna fick symbolisera glada små poster medan dalarna visar på navelskåderier och grubblande, och gjorde likadant med vädret som är medan man bloggar. Fint väder kunde vara topparna och regn kunde vara dalarna. Men det spricker ju iofs redan på dagens väder; höstlikt och regntungt.

Inga kommentarer: