tisdag, januari 04, 2005

En peddo

Ett jäkla namn egentligen, pedometer. Det låter ungefär som nåt man skall köra upp någonstans för att mäta hur pass mycket pedofil man är. Men nu är det inte den funktionen den har (vad jag vet), utan det är en stegräknare. Märket på den jag har (lånat) är "SILVA". Den funkar faktiskt förvånande bra, verkar mäta metrar och steg ganska så korrekt. Snygg är den också (och håller man den upp och ned ser den ut som en ledsen pajas).

Nyss var jag ute på min halvtimmesrast och gick lite. Ställde in peddon på "95" vilket betyder att jag tar 95 centimeterskliv, det vet jag på ett ungefär. Jodå, 2,5 kilometer gick jag. Först bort till
Sjöhistoriska museet. Därefter gick jag ner till vattnet och vände rikning. Jag gick och gick ända tills jag var framme vid djurgårdsbron, och efter det vände jag igen och skuttade upp till Berwaldhallen.

Så nu sitter en svettig Johnny och betjänar och betittar de förbipasserande musikerna. Det kan de ha!

Inga kommentarer: