tisdag, januari 04, 2005

Otroligt antikt

Mycke´Romare blir det. Först ut är "Gladiator" fredagen den 7/1 (ettan 21.00). Den kan man ha som uppvärmning inför äkta vara: "Ben Hur". Japp, söndagen den 9:e i första (ettan 14.00) får vi se hur det gick till när det begav sig i det gamla Jerusalem. Ben Hur är den ultimata romarfilmen, Spartakus och Gladiator får ursäkta, men så är det.

Vi får följa Judah Ben-Hur från från ungdomen till medelåldern (typ). Där emellan lyckas han med konststyckena att knocka en romersk guvernör i huvudet med ett taktegel, bli galärslav, bli adopterad samt träffa Jesus (twise). Film blir inte mycket bättre än så.

Som synes så svängde jag mig med ett engelskt ord här ovanför: "twise". Men jag var inte säker på hur det stavades, var det möjligen "tvise"? Jag Googlade och fick fram detta:

Ha ha...hur sjukt kul lät det på en skala.. (eller så är det jag som är det).

Inga kommentarer: