fredag, februari 18, 2005

Nerplitat

Det är skönt att ha förmånen att kunna blogga. Man kan liksom göra sig av med ord och tankeskräp, sånt som ligger i huvudet och munnen, men är för oviktigt för att skrika ut och sprida, men tillräckligt viktigt för att inte slänga i soptunnan. Tankar och sånt - ideér.

Igår fick jag en idé, och det var att man kunde samla på sig sina, och kanske andras, handflateanteckningar. Sammanställa dem - som ett slags konstprojekt kanske.

Ett annat konstprojekt jag har funderat på är att man kunde sminka statyer. Jag har för mig att jag har hört talas om att de gamla klassiska grekiska och romerska statyerna kan ha varit målade. Att de inte alltid såg skulptur som ett sätt att göra stilistiska mäktiga klumpar, utan helt enkelt som ett sätt att avbilda, ett fotograferande alltså. Men det är som sagt bara nåt jag har hört. Min idé är att man kunde måla, med nåt som går bort lätt, statyer. Varför inte Strindberg i observatorielunden, eller kanske Lennart Hyland utanför TV-huset. Man kunde måla, eller sminka, dem helt naturtroget - huden, ögonen, läpparna och allt. Varför inte en peruk. Sedan skulle man fotografera dem. Naturligtvis skulle man ju inte få tillstånd, man fick göra det på natten.

Både handflateidén och sminkidén är antagligen redan gjorda - inget är nytt, även om man ibland får för sig att man har kommit på något.

Ett par till grejor: Jag tycker att forumämnet "Blogger" inne på
"Bloggliv" är tragiskt underutnyttjat - skriv in mer saker där!

Såg du att jag har lagt in en liten radio i min marginal? Den är perfekt att ha som bakrund till bloggande och bloggläsande. Igår hörde jag t.ex "Smoke on the water" som hissmusik där.
"LuxuriaMusic" heter kanalen.

Inga kommentarer: