fredag, mars 11, 2005

Fredagsfyran v10 -05

Veckans (ovanligt roliga) Fredagsfyra presenteras av Barseblog och har tema: Hypotetiska frågor.

1. Om du fick ett piller som gjorde dig osynlig för en timme, men som sedan gjorde att du förlorade ena handens tumme permanent, skulle du då ta det och i så fall när och var?

Jag skulle offra tummen. Jag skulle planera noga i förväg (man måste ju hinna) - ett brott! Antagligen skulle planen inbegripa bankvalv eller pengareserver. Ja, det skulle bli till att rekognocera ordentligt i förväg. Sedan skulle jag vara tummelös - men miljonär.

2. Om du kunde resa tjugo år framåt eller bakåt i tiden, men inte komma tillbaka till nutiden, skulle du göra det och i så fall framåt eller bakåt?

Svar nej. Det blir inget resande i tiden för mig. Jag har läst alldeles för mycket Sci-Fi för att våga mig på sånt. Tidsresor utvecklar sig aldrig bra.

3. Om du kunde byta kön på en nu levande person, skulle du då göra det och i så fall på vem?

.... Mig själv tror jag.

4. Om du fick välja på att kunna flyga eller ha röntgensyn, vad skulle du välja?

Flyga naturligtvis - jag har redan röntgensyn (shit! Nu försade jag mig)

Inga kommentarer: