torsdag, mars 31, 2005

Knasbollar (typ jag kanske)

Man kan ju välja att förneka att månlandningen ägde rum. Man kan ju också säga att jorden är platt, fast all bevisning pekar på motsatsen. Lyssna på det här förresten:
The idea of man and dinosaurs living together sounds crazy only if you've been brainwashed into thinking the earth is billions of years old. If the world is as young as the bible says it is (about six thousand years old), then man living with dinosaurs makes perfect sense.

Jag orkar bara inte läsa igenom denna jobbiga sida. Jag väljer att sätta en fördom på knasbollen som har gjort den.

Det vimlar av knasbollar och rättshaverister på nätet, de tycks frodas där. Efter alla år av uppsättande av lappar på träd och skickande av skumma brev till myndigheter och andra, har nätet äntligen erbjudit dem ett forum för sin knasbollighet.

Jag drar dem gärna över en kam; mellan taggarna skrapas evolutionsförnekare, privatspanare och Estoniaskeptiker upp. För att inte tala om ufo-folket.

Men när det gäller
Estonia är jag lite kluven. Det är bogvisiret som spökar. Jag har läst (lite här och där men minns inte var) att det flyttades från sin ursprungliga plats efter första dykningen. Naturligtvis har jag ingen täckning för det jag säger och tänker, men ibland får man gå på känsla (den där magkänslan som tyvärr så ofta visar sig vara fel).

Jag är långt ifrån nån konspirationsteoretiker, jag tror nog oftast på det myndigheterna tutar i mig. Men just när det gäller Estonia har jag en konstig smak i munnen. Vet inte riktigt varför. Det finns
fler med konstiga smaker i munnen. Om de är knasiga eller ej låter jag för en gångs skull vara osagt.

Inga kommentarer: