onsdag, mars 16, 2005

Nya priser på alkohol

Alltså, om Kent "Estonia" Härstedt får som han vill och att alkoholen blir typ 30-40% billigare, vem blir i så fall gynnad eller hjälpt av det? Ingen som jag kan se det. Jag menar, om man nu bor uti Sveriges gränstrakter, då kan man ju ändå köpa ännu billigare, så de lär väl inte köpa svenskt för det. Och bor man inte där, utan uti skogen så att säga, då gör man sin egen eller köper grannens hembryggda för några spänn.

En vanlig "normalkonsument" som du och jag köper ändå sprit och vin så sällan, så för oss gör väl några spänn ingen skillnad, möjligen blir det väl över till en extra liter mjölk efter systembesöket och det är väl iofs bra kanske. För de rika spelar det ju heller ingen roll oavsett om man är storkonsument eller ej.

Nä, som jag ser det är det alla smygalkoholister, eller såna som är på väg att bli det, det är de som drabbas, japp jag säger drabbas, av sänkta alkoholpriser. Nåt annat kan jag inte se.

Inga kommentarer: