söndag, mars 06, 2005

Rockstjärna

När jag hör ordet rockstjärna tänker jag på en hel massa namn och band - inga svenska. Fast på tv4-morgon i bakgrunden hör jag "Moneybrother" just nu, och han kanske kan räknas som rockstjärna nu när jag tänker på det. Inte för att jag bestämmer att det är så, men för att det känns så.

Rockstjärna höggs ner
Den kände rockmusikern Christian Lundqvist, 34, attackerades här med kniv av en 26-årig kvinna när han skulle gå emellan ett tjejslagsmål - kniven träffade i levern.

Nu citerade jag Expressen, men om jag hade skrivit ovanstående själv så skulle jag nog inte använt ordet "tjejslagsmål" - vad fan är det för ord?

"Rockstjärna", "Den kände rockmusikern" - Christian Lundqvist? Han spelar i ett band som heter
"The Chiefs" tillsammans med den forne Boppersmedlemmen Peter Jezewski. Är det därför han är "Rockstjärna"? Inte för mig.

Inga kommentarer: