söndag, april 17, 2005

Bloggar och glasögon

Image hosted by Photobucket.com

Jag orkade inte läsa längre i Expressen-artikeln (hittar den inte på nätet) än vad fotot visar. Förr drog ordet blogg mina ögon till sig direkt, nu är behovet rätt mättat tycker jag - det tycks dyka upp över allt.

På tal om bloggar så kommer en rekomendation här: Alla Talar Svenska. Det är PCL-Sebastian som drar igång på svenska. Ur hans "programförklaring":
Länkarna som kommer att presenteras på denna min svenskspråkiga blogg kommer av naturen att vara nära besläktade med länkarna jag presenterar på PCL. D.v.s. en hel del avarter av populärkultur.

Han har i skrivande stund bara klämt fram tre poster, men den sitter redan som en smäck.

---
Jag var iväg till Farsta idag. På vinst och förlust tog jag mig till söndagsöppna Blic. Det fanns ingen optiker där, men de lyckades skrapa fram mina gamla ögonvärden från '99. Det blir en budgetvariant - de liknar mina gamla, men är lite enklare och med fetare glas. Ja, vafan.. Uppåt två veckor tar det visst att få nya.

Inga kommentarer: