fredag, april 22, 2005

Nya glas

Det gick snabbt. Det tog bara fem dagar fast de sade att jag kunde räkna med två veckor. Så trots lite resterande digerdöd i blodet skuttade jag glatt iväg till Farsta och hämtade ut dem - mina nya glasögon (med 1999 års synvärden).

Image hosted by Photobucket.com

Glasen är lite tjockare. De lite tjockare glasen har ju en oslipad vitblek yta runtom. Detta gör lite grand att ögonen ramas in. Ser lite ut som om jag tittade ut ur ett par tv-apparater. Men det är okej.

För att fira mitt nya synsätt gör jag en hakke: jag Googlar på en fras. Frasen i det här fallet är: "mina glasögon gick". Det finns ju så många sätt för glasögon att gå. Här är några:

Mina glasögon gick sönder men min mamma lagade dom.

Mina glasögon gick sönder på arbetet, ordinarie verkmästaren kunde inte ordna nya.

Mina glasögon gick sönder och blodet forsade från ansiktet.

Mina glasögon gick totalt på 2400 kr.

Mina glasögon gick sönder en fredag kl 17.30.

Mina glasögon gick sönder(och jag är för pank för att laga dom), och kepsen.

Mina glasögon gick sönder. Jag kan inte sluta tänka på det som hände.

Inga kommentarer: