lördag, april 16, 2005

Vaxolycka

Image hosted by Photobucket.com

Som om det inte vore nog med allting alltså. Jag är ju riktigt sjuk - sänkt rentav, då händer detta.

Min dotter hade köpt vax till sina ben och erbjöd mig att prova på hur det kändes. Det kändes som skit - i ögat. Nämligen: när hon skulle rycka bort en hårtuss från mitt ben medelst en pappersbit på vaxet, då drog hon så hårt och illa att hennes armbåge for rakt upp i planeten på mig. Glasögat krossades rakt framför mitt öga (som tursamt nog klarade sig).

Ja nu är man ju rätt handikappad. Hur tusan gör man en lördagskväll? Tar det lång tid att få nya? Hur seriöst kommer det se ut på jobbet. Jag kommer att gå till Blic på onsdag i alla fall, och köpa de billigaste (självrisken är 1500 sa Folksam, så det får vara). Jag må bli ful i budgetvarianten, men jag har ju dock glasögon för syns skull.

Inga kommentarer: