onsdag, maj 18, 2005

Hud

Ibland när man photoshopar kan man hamna i ett behov av hud. Det kan vara att man har gjort en figur - ritat en streckfigur, oifylld. Eller vad tusan som helst. Man kan ju fylla kläddetaljer med t.ex ett jeansmönster. Men armar och ben då?

Så jag har tillverkat nåt som skulle kunna föreställa hud. Spara bilden och öppna upp i Photoshop och skapa ett "mönster/pattern". Bilden är rätt stor för att vara ett Photoshop-mönster, så man får möjligen förminska den lite om man ska ha den till små figurer, och i så fall behöver man kanske blurra till det lite.

Jag tycker att mönstret funkar. Jag har faktiskt letat rätt förgäves efter ett sånt på nätet. Så varsågod ta bilden, och klaga inte - jag har gjort så gott jag har kunnat.



Update: Nåt i den här stilen kanske:

Inga kommentarer: