onsdag, maj 18, 2005

Fobi



Igår uppmanade oss Walentine att sätta upp denna bild på våra bloggar. Det var internationella dagen mot homofobi. Eftersom syndaren alltid vaknar sent så hamnar bilden hos mig först idag. Jag kan förstå spindelfobi; om jag ser en spindel kan jag rysa till - men jag är inte fobisk mot att veta att spindlar finns.

Men homofobi, hur funkar det? Är de mot homos i största allmänhet, eller är det bara när de ser en som är det som de fobiar? Märkligt. Men det finns bot mot alla fobier. En terapi är ju att utsätta sig för det man är rädd för. Medicinen kan möjligen vara att de går med i nästa Pride-tåg, istället för att stå och dumma sig bredvid.



Jamen vad är det här för logga då? Faktiskt så verkar det finns ett slags anti-pride, nämligen "Straight Pride". De kör sin egen pride-vecka och de köper sina egna kläder, det är deras logga.

Inga kommentarer: