söndag, augusti 07, 2005

Bloggportalen.se har tjuvstartat

Jag ser (via) att Bloggportalen.se har tjuvstartat. Jag ger mig in och tittar mig omkring. Första intrycket är att det ser fint ut, ingen reklam någonstans vad jag kan se; dyker säker upp. Färgerna är också okej (noterar att olivgrönt i olika varianter är något som funkar).

Ett sätt att "sätta sig in" i sidan är att leta efter sig själv: Finns jag? Finns jag? Och det funkar samtidigt bra som en presentation av de olika avdelningarna.
  • "HEM" - Nix, där syns jag inte till. Om upphovsmakaren har kraft och tid och engagemang nog att hålla "HEM" lite färsk och uppdaterad, då tror jag att den blir en bra magnet för vidare djupdykning in.
  • "ARKIVET A-Ö" - Ja där finns jag, under "S" naturligtvis. Antagligen kommer "S" att bli en horribelt stor grupp - jag kommer att drunkna där. Så för att hamna någorlunda högt upp byter jag nu namn till satansvakt.
  • "KATEGORIER" - Nope, jag är inte kategoriserad, och ärligt talat - jag har svårt att placera mig själv till och med.
  • "BLOGGARE TIPSAR". Ingen tipsar om mig. Däremot tipsar Det progressiva USA om Hakank.blogg - båda känns som säkra tips.
  • "ARTIKLAR", hade jag inte skrivit några. Det är för att jag är väktare - jag skriver vaktrapporter. De som har skrivit här jobbar som: "poet och journalist", "journalist och författare", "skrivare av kulturartiklar", "civilingenjör inom informationsteknik (snart)", "informationsarkitekt och seniorkonsult", " littaturvetare och journalist" och "författare, krönikör och barnombud".
  • "INTERVJUER". Jag är icke intervjuad.
  • "LÄNKAR". Ingen länk till mig, naturligtvis inte, inte till nån annan heller. Däremot till en massa nyttigheter. En väldigt bra "LÄNKAR" faktiskt.
  • "OM BLOGGPORTALEN.SE" tar naturligtvis inte upp frågan: Borde Johnny synas mer? Det är en vanlig "OM".
  • "ANMÄL DIN BLOGG". Där kommer mitt namn snart att synas. Där finns nämligen en "Ändring av din presentation". Skitbra, jag var inte nöjd med min.
På det hela taget ger jag Bloggportalen.se ett riktigt bra betyg. Den funkar ju som en portal och presentationssida, och så var det väl antagligen tänkt. Samtidigt konkurerar den ju inte med suveräna Kartan och suveräna Nyligen.
---
Update: Jag var representerad, på "ARTIKLAR". Det är Jonas som skriver:
Innan bloggarna visste vi inte att det fanns en väktare kapabel att producera en daglig motsvarighet till Blandarens absurda humor.

Snällt, men till saken hör att jag alltid har hatat studentikos humor. Kanske för att jag är så obildad och icke-studerad (instuderad?).

Inga kommentarer: