torsdag, augusti 18, 2005

Några länkar

"Samborombon, en liten by förutan gata, den ligger inte långt från Rio de la Plata"

Ja jäklar - varför skrev jag så? Jo för att jag hade helt enkelt inget att skriva, men fingrarna ville det, så jag tömde skallen (gick rätt snabbt) och skrev ner den första meningen som kröp tillbaks in. Efter det kom ingenting. Sedan kom ingenting. Till slut kom det några länkar.

Frihetens vingar slog sin mäktiga slag över Stockholm år 1720, när
Johann Baptistus Homann drog sina spretiga pränt över målarduken, och åstadkom ena snygga målningar/kartor över just nämnda stad:
Stockholm 1720.
(
Historic Cities)

På bloggen
Gatochy's Blog görs intressanta bildjämförelser mellan kända och mindre kända verk. Vad sägs om den här till exempel. Bara att bläddra sig tillbaks genom månaderna.

Jag nakenbadade en del den här sommaren. Känslan är obeskrivlig och inte helt olik den som infann sig när jag sportdök första gången. Vad jag inte hade räknat med var att bli fotograferad. Jag försökte dölja ansiktet,
men vad hjälpte det.

Inga kommentarer: