tisdag, augusti 30, 2005

Schizotypal Personality Disorder

För ett tag sedan gjorde jag ett slags personlighets (störnings) test. Man kunde få low, moderate, high och very high på alla möjliga störningar. "Histrionic" (People with histrionic personality disorder are constant attention seekers) är jag väldigt low på till exempel. Men - det här är störande och tyvärr ganska korrekt - "Schizotypal Personality Disorder" är jag Very high på:
Many believe that schizotypal personality disorder represents mild schizophrenia. The disorder is characterized by odd forms of thinking and perceiving, and individuals with this disorder often seek isolation from others. They sometimes believe to have extra sensory ability or that unrelated events relate to them in some important way. They generally engage in eccentric behavior and have difficulty concentrating for long periods of time. Their speech is often over elaborate and difficult to follow.
Ähum, sånt här kan man ju både kokettera på och oroas över. Det stämmer kanske på ett horoskopaktigt vis - att det stämmer på alla - men ändå, det känns träffande ändå. Äsch, jag vet inte riktigt vad jag ska tänka.

Inga kommentarer: