tisdag, oktober 18, 2005

Komma

Inte låta sig luras av rubriken, du läsare med snuskig fantasi.

Puh! Jag känner en trötthet komma, en lurande gäspning, ett kroppens uppdämnda behov av syre, ett vacuum inom mig - sugande inåt, själandes energi från omgivningens .... och så vidare, bla, bla, bla.

Hur lät det där då? Inget vidare. Det du antagligen störde dig på - förutom att det jag skrev var rent snömos - var att jag använde kommatecknet sju gånger i den meningen (komma) och det var alldeles för mycket.

Anledningen till att jag skrev så var att jag läste den här texten nyss; ville testa hur det såg ut. Mycket riktigt skriver han, mitt emellan alla komman: "om jag får tillåta mig att låta lundellsk". Han lät sig verkligen låta lundellsk. Det blir ett väldigt oflyt i texten. Jag inbillar mig att komman nog egentligen passar bättre i tryckt media än i en blogg.

Inga kommentarer: