tisdag, december 27, 2005

Njutarljud

Min brorsa är en njutningarnas man. Inte på det där obehagliga Steffo-viset, utan är väl mer en som gillar att ha det lite pysmysigt omkring sig. Till exempel har han en sån där dvd-brasa, en sån där man ser en öppen eld i rutan, och hör det hemtrevliga knastret. En rätt kitschig inställning kanske, men en dvd-brasa är faktiskt förvånansvärt stämningsskapande.

Igår ringde han till mig:

-Johnny. Du som är så om dig och omkring dig, skulle inte du kunna hitta några ljud på nätet?

-Vaddå för ljud?

-Såna där mysljud; syrsospelande, lite vind, och kanske skvalpet av vågor. Lite som på
Aquaria du vet. Sedan skulle du kunna mixa ihop dem och bränna't på en skiva. Kunde vara mysigt att ha i bakgrunden när "brasan" sprakar och värmer på tv:n.

Jag vet inte om jag är så om mig och omkring mig. Att hitta ljud är nog inte så svårt, men att mixa ihop dem så de lappar över varandra på ett snyggt sätt och som fyller en hel skiva - det vet jag inte om jag går iland med. Brorsan - håll tillgodo med de här ljuden tills vidare:

Stämningsljud 1. Stämningsljud 2. Stämningsljud 3.

Inga kommentarer: