torsdag, december 15, 2005

Två år sedan

Idag var det två år sedan Populärkultursjunkien skrev sin första post. För två år sedan hade jag bloggat i nio månader redan, och någon slags "utveckling" borde ju ha ägt rum sedan dess tycker man. Så jag lägger upp en post jag skrev för precis två år sedan:

Jasså de fångade Saddam till sist. Konstigt nog var det enda jag kom att tänka på, när jag såg det på tv, att han hade blivit så långhårig. Var det verkligen så länge sedan han sågs till senast? Växer hår så snabbt? Hår; de gjorde ju en slags hälsoundersökning på honom. Men det såg ut som om de plockade loppor. Och hur var han klädd egentligen? Var det en kostym? Har han suttit flera månader i en källarhåla med kostym? Nå, snart kommer nog det dryga jobbet att ställa honom inför rätta. Det blir en Irakisk domstol som dömmer honom....stavas det dömmer? Stavas det dömer? Nu när jag ändå har kommit ifrån ämnet, så kan jag konstatera att hjärnan behöver jobba för att fungera bra. Jag har suttit ganska sysslolös i en reception nu i ett par år. Jag har inte behövt använda hjärnan ett dugg. Rätt skönt. Men jag har börjat märka att jag stavar sämre nu. Kan det stämma? Rätt läskigt i så fall. Tillbaks till Saddam: Jag var i Farsta Centrum idag och handlade julklappar. Jag såg ingen tomte. Saddam kan vara tomte om han behåller skägget. Saddam som tomte i Farsta Centrum, det vore väl ett lämpligt straff. Bättre än att döda honom. Jag är emot dödsstraff.

Utveckling? Ja, det vete fan.

Inga kommentarer: