torsdag, mars 16, 2006

Spamskydd

Det står inte papegoj, utan bapgojiq - alltså Q på slutet. Det är inte alltid så lätt att skilja på bokstäverna i dessa anti-kommentarsspam-prylar. De är jobbiga att skriva. Det har hänt att jag till och med har avbrutit en påbörjad kommentar när jag har stött på en sån här grej. Slött, javisst, men ibland är man slö.

Men nu kan det snart bli aktuellt för mig att sätta in detta vapen jag med. Jag vill inte, men sedan jag gick över till Bloggers egna kommentarer har de börjat dyka upp efter hand, dessa spamningar (som ser ut som fullständigt
irrelevanta kommentarer), så jag kanske blir tvungen.

Men jag ska försöka hålla ut ett litet tag till. Fast inte länge, för rörmokarbabbel som kommentar till en post om mouseover-effekten känns rätt påfrestande. Såhär såg den ut.



---
Andra bloggar om:

8 kommentarer:

Maria sa...

Men vaddå, Answer-man verkar ju var en kalas-kille, bra att ha som vän när du måste göra ett stammbyte i lägenheten!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Ha! Jag ÄR gammal rörmokare själv, så Answerman kan hålla sig borta.

Magnus Carlbring sa...

det strår visst papegligoja

det säjer jag nu: godda godda

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Om du säger det så, men jag tror inte att spamskyddet håller med. ;-)

Magnus Carlbring sa...

vem är spamskyddet det undrar jag nu

konstigt eftrernamn

johnny spamskyddet

lite smått sådär repeerbahn

Anonym sa...

emryo. ja, på reeperbahn gäller det att skydda sig mot biologiskt spam.

crrly sa...

Nej, snälla, börja inte med detta jävulska påfund du också!!!!!!! Plis.

Anonym sa...

crrly: jag ska försöka hålla mig borta från det så långt det går.