måndag, mars 13, 2006

Stackars Expressen Blogg

Stackars Expressen Blogg. Det där med att låta vanliga människor bli "skribenter i Expressen" blir nog ingen jättelång historia (tänk på det, ni som bloggar där). Folk skapar bloggar med ordet sex i titeln för att komma högt i rankingen, men knappt några läser - mycket beroende på att bloggarna knappt skriver.

Det tragikomiska i den här historien är att bloggen
"Snygga brudar" ännu inte har skrivit något, men ändå ligger fortsatt (hyfsat) högt rankad.

Men det är ju bra att ha ett tema på sin blogg. I teorin ska det funka bättre för läsarstatistiken än att ha en spretig blogg. Och sex är ju ett ämne som ... ja, ni vet.
Men hur snäv kan man vara i sitt tema?
---
Andra bloggar om:

12 kommentarer:

Sanna sa...

Ptja det var nog ett lite för snävt tema.
Han kanske borde slå sig ihop med "snygga brudar" så kanske de kommer någon vart i alla fall.

Anonym sa...

sanna: Alla sexbloggarna borde slå ihop sig, så kanske det blir nåt.

Anonym sa...

jag hoppas att alla flyttar från expressen... då kommer bara jag och linda skugge blogga där hahahaha

Anonym sa...

mickey: Din är naturligtvis den bästa expressenbloggen - jag räknar den inte ens som en expressenblogg.

crrly sa...

Hm. Ja, hur kul kan det vara att bara läsa om sex? Suck...

Anonym sa...

crrly: Menar du:

att b a r a läsa om sex

eller

att bara l ä s a om sex

?

Anonym sa...

Spännande sexbloggar kan man annars hitta på www.alt,.com, men det ska till en medlemsavgift på några hundra i månaden för att läsa och kunna utbyta tankar (eller fantasier, eller dejta?) med bloggarna.

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Låter rätt beigt tycker jag. Den enda sexbloggen jag skulle vilja läsa vore en som jag gjorde själv.

CV sa...

Tja, det är väl inte något som skiljer sig mot övriga bloggvärlden. Förut var det ju garanterat att en blogg kom överst på intressant om den hade ordet sex i titeln.

Anonym sa...

CV: Det är nog en fråga om mognad - jag tror inte den övriga blogosfären är lika fixerad längre. Expressen däremot, har ju en helt "ny" bloggläsarskara.

Anonym sa...

1997 lekte jag med tanken att driva med män.
Jag la upp en indexsida med ordet nakenbilder. Bara det ordet; inget annat. Jag ville bara se hur många träffar det skulle bli.
5000 träffar på 1 vecka blev det.
Konstig med bloggen du skrev om som inte ens har skrivit och ändå ligger så högt i ranking.
Hm...

Anonym sa...

Ano: Sex skapar ett enormt sug.