måndag, mars 06, 2006

VHS, DVD, Hårddisk-DVD

Det är lite jobbigt såhär mitt emellan de olika teknikerna. Ikväll missar jag Prison Break. I vanliga fall skulle jag ringa ungarna så att de får spela in den. Men videon krånglar - det verkar vara nåt med antenn-urtagen. Behöver antagligen en ny video.

Men vem köper en ny video nu för tiden? Det vill man ju inte göra - man vill ju ha en hårddisk-dvd ju. En vanlig enkel dvd får man för runt 4-500, men den kan man ju inte spela in på. Så det är hårddisk-dvd:n som gäller, men de billigaste kostar runt fem tusen spänn.

Kombinerade video och vhs-spelare kostar typ 1500 spänn tror jag, men vad ska jag med en ny dvd till, när jag redan har en? Jobbigt sånt här. I-landsproblem förvisso, men jobbigt.

---
Andra bloggar om: , ,

16 kommentarer:

Anonym sa...

Ærade Sationsvakt,
Men varfør har du tagit bort hæsten?


pussipuss

Anonym sa...

amishka: Ärade amishka, det var ju ingen häst - det var en åsna. Man måste variera sig.

Magnus Carlbring sa...

ärrade stationsvakt

tevede är inte hela vercklighetsflykcten det säjer jag nu yo

läs en bok istället ellrer en seriemagga

ellrer rullra i snön det känns mer än tevede

Anonym sa...

Ojdå, Prison Break har jag missat helt och hållet. Bor jag i ett u-land då?

De där apparaterna har jag också missat, men man kan se dvd på x-boxen eller datorn. Tur att man har barn :-)

Anonym sa...

embryo: Jo, tv är faktiskt allt, nästan i alla fall.

desireé: Jo, X-box ska funka bra har jag hört.

Martin Klasch sa...

Förnyelse i all ära, men en palm...?

Jag vill köpa en VHS. Är det någon som har en välfungerande till salu?

Anonym sa...

p-e: Palmer är väl fint.

Anonym sa...

jag har en vhs men skall behålla den i retroandan.

Fan va ball att damma av den gamle trotjänaren och spana på originalutgåvorna av Star Wars t.ex det går inte på dvd , då får man George omgjorda rullar......

vhs is the shit when all else fails

Anonym sa...

jag som trodde att det var en giraff..

Martin Klasch sa...

Nja, då får du ha några fina palmblad som tittar ner från hörnet liksom Ior gjorde, tycker jag!

Anonym sa...

el_pedro: jag tror inte att vhs:er åldras snyggt, åtminstone inte min.

lolita: Okeej? :-)

p-e: Du har rätt, men jag lade in palmen på jobbet, och med powerpoint eller paint blir det inte mycket snyggt gjort.

Martin Klasch sa...

Klart jag har rätt!!! ;-)

daniel sa...

DVD med hårddisk är riktigt skönt. Inte för att jag spelar in speciellt ofta...

Anonym sa...

p-e: ja, hur kunde jag tro att du nånsin har fel. ;-)

daniel::-( <---avundsjuk min.

Anonym sa...

En hårddisk-dvd är billigare än femtusen, kolla runt på pricerunner eller prisjakt så hittar du en för 2-3000 kr. Annars kan man alltid ladda ner avsnittet från internet.

Anonym sa...

ano. jo, jag har sett att det har börjat sjunka nu. såg en 160 gb för 2900.