måndag, mars 06, 2006

Två kommentarer till ännu en töntig artikel om bloggar

SvD: Bloggrollerna är showbusiness

Minsta gemensamma nämnare för många privatlivsbloggar är att de blir självporträtt. Ofta med illa dolt syfte att framställa sig själv så fördelaktigt som möjligt och sedan inbjuda dem som passerar förbi på nätet att skriva bekräftande kommentarer.

Rätt skrivet. Det stämmer ganska bra in på hur jag upplever andras bloggande - och mitt eget.

En annan fråga är naturligtvis hur länge vi orkar läsa varandras dagboksanteckningar på nätet, nu när den första, nyförälskade fasen i vår relation till bloggen är över.

Töntigt skrivet, för "den nyförälskade fasen" inträffade för journalister långt efter de flesta andra - och då bara för att de var tvungna. Dessutom - hela internet består till allt större del av saker som är skrivna med bloggverktyg. Ska man tröttna på nätet?
---
Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej det är tidningarna som man redan har tröttnat på. De skriver bara om sin egna värld, långt ifrån nåt som liknar andras (min) verklighet.

Anonym sa...

desireé: Ja, för dem är bloggandet redan det gamla svarta.

deeped sa...

Ey... på knuff.se så står det "okänt bloggnamn" framför dina postningar...

För övrigt mailade jag Poellinger min postning och fick svar ganska fort.

Anonym sa...

deeo|ed: Konstigt med knuffgrejen - jag får maila Johan.

Jag läste det. Bra Poellinger ska tvålas till!