måndag, april 24, 2006

Dålig självinsikt







OSV ... OSV ...


Efter programmet berättar hon att hon känner sig kränkt av skämtet.
- Det var taskigt att dra in privatlivet och göra narr av sexet. Det är som att det är okej att slänga skit på mig.
(Expressen)

Jamen Linda Rosing ... Vad är hon annars då, förutom ett enda stort utfläkande av sitt privatliv? Hon är ju bara det, och hon har själv skapat sig på det viset. Det är ungefär som om Foppa skulle bli förbannad på att det pratas med och om hockey när det handlar om honom. Det är ungefär som om jag skulle gå på en bloggöl och sitta och sura om min egen blogg kommer på tal. Fan, nån självinsikt måste man väl ha.


---
Andra bloggar om:

8 kommentarer:

Anonym sa...

lite småkomiskt att hon vill vara mentor åt rikspuckot som sitter inne i Big Bradder huset. ( den blonda tjejen som alltid går näck och beter sig värre än de andra rikspuckona ;)

Snacka om dynamisk duo :)

Om jag själv hade varit Linda skulle jag sluta med att ställa upp på intevjuer , med en gång och inte synas eller höras på flera år.
Sedan kanske - kanske jag skulle försöka mig på det offentliga livet igen om jag nu ville.

Men tösen lär sig _aldrig_

Anonym sa...

el: Vissa KAN inte lära sig.

Anonym sa...

så sant

stationsvakt@gmail.com sa...

Monica: Hon kommer säkert allttid att känna sig felbehandlad, och ännu värre felbehandlad kommer hon känna sig den dan tidningarna slutar att skriva.
(ombjshlp fick jag)

Anonym sa...

Det är grymt hur lik en docka hon är på bilden - inte Barbie riktigt, men kanske Sindy. :-)

Anonym sa...

jimmy: Eller en åldrad Brat-docka.

Olle sa...

"Ett genomgående mönster av grandiositet (i fantasin eller i beteendet), behov av att bli beundrad och brist på empati. Störningen visar sig i ett flertal olika situationer och sammanhang från tidig vuxenålder och tar sig minst fem av följande uttryck:

(1) har en grandios känsla av att vara en betydande person (tex överdriver talanger och framgångar, förväntar sig att bli behandlad som höjd över mängden utan att genom sina gärningar har gjort sig förtjänt av det)
(2) är upptagen av fantasier om obegränsad framgång, makt, glansfullhet, skönhet eller fulländad kärlek
(3) tror sig vara en speciell och unik person som bör söka sig till, eller bara kan bli förstådd av, andra personer (eller institutioner) som är speciella eller har hög status
(4) kräver ett övermått av beundran
(5) har en känsla av särskilt berättigande, dvs har orimliga förväntningar på särbehandling eller på att andra automatiskt ska svara upp mot hans eller hennes förväntningar
(6) utnyttjar andra, dvs drar fördel av andra för att uppnå sina egna mål
(7) saknar empati: är obenägen att uppmärksamma eller identifiera sig med andras känslor och behov
(8) är ofta avundsjuk på andra eller tror sig vara föremål för andras avund
(9) är arrogant och högdragen i sitt beteende eller i sina attityder"

Anonym sa...

olle: Det kanske skulle kunna vara en ärlig kontaktannons hon har skrivit.