fredag, april 21, 2006

Född mitt på en väg

Stackars lilla bebis-Siri, som blev född mitt på E6:an. Aftonbladet skriver om händelsen, men de missar att skriva vilken fil hon föddes i. Men det spelar kanske ingen roll, för totalt tillplattad lär hon ha blivit flera gånger om. Konstigt nog lever hon ändå.



Naturligtvis föddes hon inte vägen, utan i en bil som stod parkerad vid ett vägarbete på E6:an (strax efter avfarten till Helsingborg by the way), men den rubriken skulle ju ha blivit alldeles för lång och alldeles för tråkig.

Jag kommer att tänka på en Monty Python-sketch (tror jag det var). Ett gäng gubbar sitter och skroderar om att "just jag hade den värsta barndomen". Det börjar någorlunda sansat, men slutar med att "När jag var ung så bodde vi typ 30 personer i en skokartong på en motorväg". Jag har försökt hittat den här, men misslyckats.

---
Andra bloggar om: ,
---
Upd: Thomas E sade i en kommentar att det är den här sketchen.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Här är den
http://www.phespirit.info/montypython/four_yorkshiremen.htm

Thomas E

Anonym sa...

Thomas E: Ah! Tack.

Joshua_Tree sa...

Vem tvingades Ulrika att föda på E6? Tänk om kvällspressen kunde lära sig skillnaden mellan "tvingades" och "var tvungen" nån jävla gång. Jag blir förbannad!

Anonym sa...

J T: Faktiskt, den tänkte jag inte på. Undras hur många felsyftningar de kommer undan med som man aldrig tänker på.

crrly sa...

Enligt Avigsidan kan det också ha varit E4:an hon "tvingades" föda på.


Inte många rätt där, m a o!

Anonym sa...

Crrly: Åh! Det ändrar ju allt. ;-)

Anonym sa...

Åh, jag älskar den där Monty Python-sketchen! :o)

Ibland får jag känslan av att jag låter likadan när jag berättar åt juniorerna "hur det var när jag var riktigt ung"... Jag menar, EN kanal och svartvit TV??? LP-skivor och nål med stift?

Anonym sa...

snigel: samma här, man är som i en ständig monty python-sketch som vuxen.