fredag, april 21, 2006

Den slakna kocken

stationsvakt: -Jamen vad är det du sitter och äter? Det ser ju vedervärdigt ut.
Johnny: -Joo ... Det är en slags röra.
stationsvakt: -Det luktar vidrigt också.
Johnny: -Jag vet. Men vad gör man ...
stationsvakt: -Vad är det då?
Johnny: -Jo, det är stekt röd lök, ihopblandat med en burk kidneybönor och lite dinkelris. Mycket salt och peppar och chilisås ovanpå.
stationsvakt: -Vad i helvete!
Johnny: -Det var så att det inte blev nåt kvar till matlåda igår kväll, fick ta det som fanns i skåpen.
stationsvakt: -Det kanske var gott åtminstone?
Johnny: -Skämtar'u? Det smakade skit.

---
Andra bloggar om: ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha =)

Anonym sa...

Är det nya smalmaten? Ewww. Jag börjar min slimningskur på måndag!

Anonym sa...

Inte undra på att ditt midjemått ökar när du stoppar i dig en massa kidney bönor. Gasvarning...

Anonym sa...

h-sara: Rap! usch.

sentenser: Och jag kör redan min ... fast du behöver väl inte?

sussi: Oj! Är det så ..?

Anonym sa...

Nä gud nä, jag är smal som en vidja. (Vidjor är helt klotrunda va?)
En sista helg med chipspåsen, sen jävlar!

Anonym sa...

Perfekt matlåda för den som inte vill riskera att gå upp i vikt:
En del kdneybönor, en del dinkel, en del åsna

(Schysst du fått åsnan uppe i adressfältet att autoscrolla föresten! Går den på kidneybönor?)

Anton sa...

Tänkte inte kommentera dina små funderingar men här är i alla fall några roliga band, som du skrev om tidigare.

http://bubbla.8-16.se/

Anonym sa...

sandra: det gör jag också - tre äpplen har det blivit idag.

sentenser: Okej. Jag hejar på dig.

håkan: Ja, den är gasdriven.

agaton: helt okej! jag ska kollaa upp dem i helgen.

Anonym sa...

sara: Det har faktiskt inte varit några problem alls för mig hittills. Jag har ätit det gamla vanliga egentligen .. bara skippat läsk och godis och sånt.