fredag, april 07, 2006

Google Personalized Homepage och Netvibes

Tråkigt nog, måste jag väl säga, så känns Netvibes mycket stabilare och mer lättanvänd än Google Personalized Homepage. Tråkigt, eftersom jag gillar nästan allt med Google.

Såhär ser Netvibes variant ut ............. och såhär Googles.


Jag tycker absolut att det finns en stor poäng i att ha en startsida man tar med sig. På min hemmadator har jag pysslat ihop en sida som täcker det mesta av vad jag kan behöva. Men den kan jag ju inte använda på jobbet. Google-startsidan och Netvibes täcker detta behov. Hittills verkar som sagt Netvibes snäppet bättre.

---
Andra bloggar om: ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

barse: Jag har testat webnote lite, men jag kom aldrig in i det ordentligt.

Anonym sa...

Jag är inte så förtjust i sådana här start sidor...
De har en tendens att vara rätt sega...

Men du kan ju prova Fold också...
http://beta.fold.com/

Anonym sa...

bengt: Beta fold var snygg, men just den var jäkligt seg.

Anonym sa...

Någon skrev hräomdagen att MySpace.com och liknande är en fara för "civilization as we know it". 12-åringar lägger ut porrbilder, delar ut olaglig och satanistisk musik på sina bloggar och krypin och gör allt som de inte ska. Hjälp!

stationsvakt@gmail.com sa...

magnus: Krossa internet!

Anonym sa...

Jag tycker Superstart.se är mycket bättre anpassad för Sverige.

stationsvakt@gmail.com sa...

Anonym: Riktigt, riktigt bra, faktiskt!