onsdag, april 19, 2006

Kom får ni se

Ibland är jag förmodligen den mest jobbiga kund man kan ha att göra med. Inte så att jag är skällig eller elak, utan för att jag är omständig och ... ja, jobbig. Som nu häromdagen, då jag fick för mig att fylla på mitt kontaktlins-förråd, vilket jag gör rätt sällan.

Det handlade om ett stort inköp - 162 kronor. Jag ringde för ett par dagar sedan, ville få dem skickade till mig. Det gick inte, för mitt Handelsbanken Maestro-kort tillät inget köp över telefonen. Jaha, vad gör vi då? Det slutade med att nån av dem skulle jobba över, och att jag kunde komma då, eftersom jag slutar så sent. Sen ringde jag upp och sa att jag ändå inte kunde.

Dagen efter, igår, ringde jag igen. Jag kom med liknande struliga förslag och frågor. Och idag, ringde igen och hörde efter om jag kunde dyka upp klockan då och då. Jaså är det lunchstängt? Men sen då? När? Jag är en jobbig kund helt enkelt.

Man kunde kanske tro att optikern skulle ledsna, och börja låta trött och blasé på rösten. Men inte då - samma goda humör och sjyssta tillmötesgående. Omsider dök jag upp (för en stund sedan), och fick ut mina linser och betalade 162 spänn. Leende ansikten. De kom ihåg mitt namn: - Hej Johnny (antagligen just för att jag varit strulig). Glada, trevliga.

Så jag vill rekommendera optikern på andra våningen i den andra hötorgsskrapan från konserthuset räknat. Optikern med den supertillmötesgående och servicemindade personalen, men med det hemska namnet, och den superfula hemsidan:
Kom får ni se.


---

Andra bloggar om: ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag behöver nog prova linser, mina nya glasögon fungerar inte; sidan är blank.

Eller får jag starta upp IE.

Anonym sa...

det är alltid skönt att en del låter en vbara sturlig och småkonfys men ändå är tervlig mot en.

jag tror det funkar om man inte går in med "dålig" attityd från start.

Elisabet. sa...

Vill du veta hur affärsfolk tänker?

Så här: antingen är dom jätterara och vänliga mot dig i telefonen, men svär när luren har lagts på.
Och säger hemska saker i fikarummet.

Eller: så är du så trevlig att dom liksom inte bryr sig, för såna kunder finns, det spelar liksom ingen roll om dom varje kväll kommer 1 minut i stängningsdags.

Vi får hoppas på det senare ..-)

Anonym sa...

Ja Johnny, det var en av de värsta hemsidorna jag har sett! Förrsten, fick du inte förlänga rasten?

Martin Klasch sa...

Pga din gratisreklam får jag ge, delvis, en motbild av din erfarenhet av sagda optiker. Inte så att jag upplevt dem som direkt otrevliga men att DE inte hållit vad de lovat. För ett par år sedan gick mina brillor i kras och jag hade inga i reserv. Denna optiker fick då mig som kund pga av att de lovade snabbare leverans av nya än alla andra. I praktiken visade det sig att det istället tog längre tid. Man kan alltid skylla på omständigheter och att deras egna leverantörer gjort bort sig men att i det läget kompensera kunden med en liten behållare rengöringsmedel...! Det värsta var nog att jag inte blev informerad innan jag famlade mig upp för att hämta brillorna. Jag tror jag var där två gånger och fick beskedet att de inte var färdiga. Jag går nu inte tillbaka. Roligt att du har haft större tur:) De kanske är bättre på kontaktlinser....

Anonym sa...

Har också varit där för glasögon, det är trångt men trevligt och billigt. Dock så verkar inte repskyddet ha fungerat så bra för mina glasögon är riktigt repiga så här ett år efter. Men om man är prismedveten är det säkert ett bra ställe.

Anonym sa...

Desirée: Verkar bara funka i IE.

el: Nä, man får hålla stilen rakt igenom.

elisabet: Jag tror att de uppfattade mig som lite dum och mindre vetande. Jag brukar lägga på mig den rollen ibland - man får mer hjälp då, och hjälparna får gott samvete. En win win.

Patrik: Som tur vaar haade jag en snabblärd lära, så jag snabbutbildade henne och lät henne täcka för mig.

p-e: så kan det vara. Det verkar vara så att det finns en optiker, och en linsmakare (eller vad det heter), och de delar lokal under samma namn. Så det kan vara så att optikern är sopig, och linsnisse bra.

vargklo: Kanske borde revidera min post innan Googleindexeringen vaknar. Optiker=Blä. Linsnisse=Good.

Anonym sa...

På tal om firmanamn så mötte jag en bil ifrån körskolan 'Här går man' i morse. Gissa hur deras bilar ser ut :-)

Anonym sa...

Desirée:
http://tinyurl.com/jbdnw
;-)

Anonym sa...

www.LensSky.com

Anonym sa...

Hej! Jag kan rekommendera www.synfel.se. Dom har ett stort sortiment av linser med låga priser. Samarbetar med optiker och därför kan du boka synundersökningar online. Detta är en seriös svensk e-butik som funnit i flera år.

/Stina

stationsvakt@gmail.com sa...

Tack tack, Stina.