onsdag, april 19, 2006

Jag - bantaren 3

Först nu förstår jag vilket helskotta bantare ständigt genomlider. Jag talar om riktiga bantare, inte lyxbantare som jag själv. Jag talar om dessa ständiga och precis överallt förekommande bantningsartiklar som ständigt öses över oss.

Jag har aldrig sett dem förr, artiklarna, de har liksom filtrerats bort från min blick på grund av (eller tack vare) ointresse. Tur det, märker jag nu, för de är sanslöst näringsfattiga. Ta
den här:



Jag har till och med för mig att denna sexbantning stod på löpet. Läser igenom artikeln. Hittar inte ett skit om hur man ska gå ner i vikt. Utom på slutet, då kommer följande lilla självklara snutt.
Ät mat av bra kvalitet som frukt, fisk, grönsaker och nötter med naturligt och bra fett. Och lite kött är bra för proteinerna.


(Jag - bantaren1, Jag - bantaren 2).
---
Andra bloggar om:

16 kommentarer:

Anonym sa...

Att de orkar.

Här får du/ni ett tips om hur man räknar ut points utan viktväktartabellen.

Dividera matens kalorimängd med 60 och dividera matens fettmängd med 9. Addera de båda svaren och du har din point.

Anonym sa...

sussi: Tack, men vad sägs om det här:
http://web.telia.com/~u48114713/filer/viktvaktarna.html

schmut sa...

jag tror även man kan banta med kvällspressen. två exemplar per dag och man tappar all matsug och tro på mänskligheten.

Anonym sa...

Va fint. Att man inte visste det innan man fick tag på divideringstalen.

S

Anonym sa...

Schmut: Lite torra kanske, kvällstidningarna, men det är klart, uppblötta med vatten kanske.

sussi: Fast så seriös ska inte jag vara. Ska bara följa pointsen lite gran - hålla mig under 25 per dag typ.

Anonym sa...

Vi får väl hjälpas åt att peppa varandra.
Berätta gärna hur det går. Kanske kan du ha en liten hörna på bloggsidan med en före-våg och en nu-våg som visar hur mycket du väger för tillfället.

Anonym sa...

Vi får väl hjälpas åt att peppa varandra.
Berätta gärna hur det går. Kanske kan du ha en liten hörna på bloggsidan med en före-våg och en nu-våg som visar hur mycket du väger för tillfället.

Anonym sa...

Sussi: Njä... jag är rädd att det blir så seriöst att jag tappar lusten. men vi kan peppa.

Anonym sa...

Och allt bygger på att "40 procent av de tillfrågade kände sig sexiga efter att ha ätit mat som jordgubbar, choklad och glass"

Man känner sig sexig av fet glass och kan tänka sig att kn*lla bort tre-fyra kalorier...?

Anonym sa...

Sentenser: Jag säger: Fuck it!

Elisabet. sa...

Ja, då är det bara att börja äta sparris.

RedAngel sa...

*S*Jupps...e ju glad att jag slipper det dilemmat, men snarare söker "jag fetta på dig" råden i tidningarna...men nehe...inte i år igen :S

Så...aha omvänt råd då, no sex & lot´s a fat?! *ASG*...dyster prognos för mig mao!

Anonym sa...

Att jag missade den självklara dieten i min lilla lista...

Anonym sa...

elisabet: Bra, för sparris är gott.

redangel: Magen mätta - mycke fetta.

hakke: medelålderskosten verkar bra.

Anonym sa...

Det säger väl det mesta om Expressen. Det skulle räcka med sista meningen i varje artikel!

Och dessutom var det ju inte bra för dig. Det var bra för proteinerna.

Så var det med det tipset!

Anonym sa...

bert: Expressen är Bad Tippers.