fredag, april 21, 2006

Promenad

Ibland är det som det ska. Alla är överens: Detta är bra. Det var när jag kom fram till Sjöhistoriska museet som jag såg den, affischen för Estoniautställningen. Jag tänkte: Fan, vilken bra. En sån design (eller om det kallas layout) skulle jag ha velat kommit på. Och mycket riktigt, när jag kom tillbaks till datorn och kollade upp den såg jag att den har vunnit design-guldägget.

Jag var alltså ute på en promenad på min lunchrast. Fint väder, en halvtimmes promenad från Berwaldhallen bort till Sjöhistoriska museet och tillbaks. I en alternativ verklighet hade jag mötts av en viktväktare när jag kom tillbaks, som ropade: Hurra! Två points. Men i min egen verklighet hände inte det.

Jag mötte fåglar där jag gick. Kanadagäss i miljontal, och en och annan and. Och - hör och häpna - en häger. Har aldrig sett någon sådan förut. Såg blommor också, mest såna jag inte kan namnet på, men två tusssilago såg jag i alla fall.

Här är sträckan jag gick.



---
Andra bloggar om:

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Å, så bra att du skrev om Guldägget! Jag köpte faktiskt Sydsvenskan enbart av den anledningen, - dom har flera sidor där man ser var priserna har gått och det är hur roligt som helst att kolla vem som fick vad.
Nu ska jag genast leta fram tidningen. Jag hade glömt den.

Tankevågor sa...

Om du hade fortsatt hade du kommit till en hel Hägerkoloni som häckar vid Djurgårdsbrunns kanalen. Brukar gå där med hunden på morgonpromenad på helgerna. Roliga fåglar.

josephzohn sa...

http://just-go.to/isbladet/

Anonym sa...

elisabet: Vad bra. :-)

londongirl: Exotiska.

josephzohn: Mmmmm ... frogs.

Coola Morsan sa...

Åh min gamla cykelväg till Värtahamnen...

Jag skulle vilja fixa kartor (som du) och pricka in mina rundor och markera mina otroliga "äventyr"..

Är det svårt att få dit flygfotobilden i bloggen?

Anonym sa...

C M: Nä, jag gick in på eniros flygkartor och tryckte på print screen. Fick sätta ihop två såna skärmdumpr i paint.