onsdag, maj 31, 2006

Smågodis

Att det fanns ett bloggställe som hette Blogga gratis har gått mig helt förbi. Nå, där finns bland andra en användare som heter porranna - som sysslar med porr vad jag förstår. Hon hade en blogg på Aftonbladet, men blev censurerad på grund av "olämpligt innehåll". Hon säger ett rätt vettig sak:
Olämpligt innehåll? Ja just det, ni hörde rätt – Aftonbladet, tidningen som skriver spaltmeter om sex, dokusåpasex och offentligt sex, tycker det är olämpligt att jag på deras bloggsida länkar till en annan sida med sex på. Vilka Hycklare!!?

Mer än hälften av Aftonbladets lösnummer säljs väl med hjälp av igenomtänkta rubriker som knyter an till sex våld eller dokusåpor?

Jag tolkar det som att Aftonbladet anser att ingen, förutom dem själva får tjäna pengar på sex. En korrekt tolkning? Upp till var och en att bedöma.

Faktiskt! Aftonbladet om någon ska väl inte komma och tala om olämpligt innehåll.
---
En annan sak.
Agaton länkar till en person med ett märkligt namn, som dessutom bor på en ort med ett märkligt namn. Bever Pung från FEGEN. (länken till Eniro funkade inte, så jag skrev det istället).

En annan sak.
Åsiktstorped länkar till en ungdomsavstötare - som jag är tillräckligt gammal för, för att inte bli avstött av.
---
Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr verkar inte Eniro- länken riktigt fungera, tack annars för länkningen.

Klicka på länken till min sida här i kommentaren så hittar du den länken och ett par till...

Anonym sa...

agaton: Okej, jag gör en ändring.