onsdag, maj 31, 2006

Sommar

Jag var på presskonferens nyss. Det var presentationen av sommarpratarna i år. Mest sugen blev jag på att få höra John Ajvide Lindqvist. Men jag brukar alltid glömma när favoriterna ska vara.

Då finns det en bra ny tjänst, fick jag veta.
Man kryssar för sina favoriter, sen får man ett sms när det är dags. Jag kryssade för John Ajvide, och tryckte på "Påminn mig!"



Det verkade funka. Två kronor kostar det - 50 om man vill bli påmind om alla. Kan vara värt några spänn antar jag
---
Andra bloggar om: ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hört att det är gratis om man skapar poster i Google Calendar. Då kan man dessutom dela med sig till andra vilka ens favoritsommarpratare är. Varför betala för en massa sms som man inte ens med säkerhet vet om man får när det gäller...

Anonym sa...

gillar du honom så är han (om jag minns rätt) på stockholmsterassen kulturhuset imorrn kl 19 & läser (om jag minns rätt) ur sprillans nya boken & du... jag ÄR en människa som hjälper andra, dra inte folk över en kam, jag SKREV att ett förbud är magstarkt (mobiltelefoner) vi kan väl bara vara schyssta & lite snälla mot varann som P E Fronning skrev (ok exempel: en asberusad man hade fallit rakt ut i gatan, folk gick förbi (jag såg på långt avstånd typ 100 m), när jag kom fram, sträckte fram min hand hade han bajsat ner sig, diarré över hela ärmen, ok, hade redan tagit hans hand, redan nerdiarréad, tänkte "lika bra att leda snubben hela vägen hem när jag ändå börjat", ok diarrépromenad i 15 minuter fram till dörren. Just to let you know. Sen duschade jag.

Anonym sa...

glömde skriva att vi hade KUL på vägen lilla gubben & jag

Anonym sa...

jag igen! hade stängt av datorn... kom på att det inte var 100 meter, bara som om, hade varken brillor eller linser på mig (hade jag VETAT hur det stod till hade jag hm vill helst inte erkänna, men nog TVEKAT)

Anonym sa...

patrick: Jag har också sett den funktionen - man kanske skulle testa. Om det nu funkar.

lovisa: Du är en SNÄLL människa. :-)

Anonym sa...

För den som är intresserad, så har jag skapat en publik kalender med alla sommarvärder, som man kan importera till sin egen.

Sommarvärdarna i P1 2006

Anonym sa...

Patrick: Oj. Bra gjort.

superkryp sa...

Tack för tipset. "Låt den rätte komma in" blev nyligen en av mina favvoböcker nånsin. :D

Anonym sa...

Superkryp: Kommer som film.