onsdag, maj 31, 2006

Som husen ska se ut

Mittemot pendeltågsstationen jag använder varje morgon pågår ett bygge. Det är kul att se saker växa fram, men bland allt bråte och gjutformar och brädor är det lite svårt att ana hur det kommer att se ut. Såhär kommer det att se ut.



Det är Skogås
det handlar om, och det är en sån där bild som tas fram i förväg, för att locka folk. Det lustiga är att det alltid är trevligt väder på dessa bilder, och alltid en massa människor som planlöst knallar omkring.
---

Andra bloggar om: ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag frågar mig varför dom har klippt in en haschpundare som skall korsa gatan?

Anonym sa...

dawnlord: Så är det i Skogås - vart man än vänder sig står det nån pundare och knäar. Näää - det ska nog föreställa nån håglös tonåring.

jimmyroq sa...

Nej, definitivt ingen pundare eller håglös tonåring. Jag känner igen en blottare när jag ser honom.

Men det är lite intressant det där. 2-3 personer på bilden skulle varit okej. Men nu ser det konstruerat ut, särskilt därför att de är så jämt utspridda.

Och den där ryggsäckscyklisten tycker jag alltid verkar dyka upp på sådana där bilder...men var är bilarna?!?

Anonym sa...

jimmyroq: Eller hur - var är bilarna? Det där stället IRL surrar på rätt ordentligt av bilar, mest hela tiden. och så regnar det nästan jämt också.

Anonym sa...

Det där är inte min bild av Skogås, jag har bott där och mina föräldrar bor kvar där.

Annica

Anonym sa...

Vandrar vi alla inte omkring lite planlöst (?)

Anonym sa...

annica: Vet jag väl att de gör. :-)
Jo, skogås har förändrats rätt mycket på senare år.

sussi: Det har du rätt i - i alla fall jag.

grotta sa...

Idag fick jag för mig att jag skulle åka ut till den för mig okända förorten skogås.
Så tyst. Vart är alla mäniskor. Och vilket litet centrum, det ska ju bo 13000 mäniskor här.

stationsvakt@gmail.com sa...

grotta: Vi håller oss undan. :-)