fredag, maj 05, 2006

Svettfredag

Bytte från skjorta och slips till t-shirt. Riktigt skönt väder ute, nästan sommarvärme. Tog min lunchpromenad. Istället för att gå mot sjöhistoriska muséet som jag brukar, knatade jag runt på gärdet idag. Tänkte att det skulle bli lite träning liksom, på det ojämna underlaget.

Om det blev träning vet jag inte - svett blev det, det vet jag. Det känner jag fortfarande så här tio minuter efteråt - eftersvett. Idag gillar jag eftersvett.

Det är ju ändå fredag. Jobbkläderna ska med hem och tvättas. Jag ska tvättas. Sen ska jag sitta i kalsingarna (
inte dessa) på balkongen i kvällsljuset. Nybadad och mysig. Kanske ska jag äta en macka där, och dricka nåt.

Sedan sömnen. Fan vad jag längtar efter sömnen.


---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

trodde jag skulle få se en dåligresårbyxa när jag klickade på länken men tji fick jag... låter mysigt med balkong ;) lyllo dej

Anonym sa...

lovisa: Det här blir min första sommar med balkong. Innan dess hade jag uteplats, så för mig är det ett nerköp.