lördag, juni 17, 2006

Byxor

-Nå, vad tycks?
-Jättebra! Det syns att du har tappat flera kilo.

Jag var tvungen att förklara för folk att det var byxorna jag menade när jag drog upp skjortan - inte magen. Det blev inga linnebyxor. Jag testade såna, men de drog sig upp i röven liksom. Köpte tunna bommulsbyxor i stället. Lite rejviga sådär.

Jag är nyss hemkommen från nåt festande. Nån fyllde år, och jag har druckit vin. En effekt av bortbantade 6-7 kilo är att det räcker med 4-5 glas vin för att bli kraftigt påverkad.
---
Andra bloggar om:

5 kommentarer:

Sanna sa...

Haha jo det är därför man alltid ska ställa ledande frågor. Då får man svaren man vill ha ;) Även fast det säkert är trevligt att höra att man ser bra ut annars också.

Byxorna ser snygga ut men de är lite för små för att man ska se något egentligen.

Anonym sa...

Fyra-fem glas?! Jag blir påverkad av ett-två. (Ganska bra iofs, det blir billigt och drygt.) Så om jag skulle gå ner tio kilo borde jag ju bli berusad bara av att titta på en vinflaska. För att inte tala om hur jag skulle ragla omkring inne på Systemet! Det låter farligt att banta!

Anonym sa...

sanna: Jo, men det var en dålig bild. Vanliga brallor egentligen.

anna: Eller hur! Gör aldrig det.

crrly sa...

Hehe, "nåt" festande, "nån" fyllde år... Låter ju som om du var en liten snyltgäst! ;)

Anonym sa...

crrly: Ingen fara, det var bara det att namnet på födelsedagsbarnet var helt okänt för blogosfären.