torsdag, juni 15, 2006

Linnebyxor

"hmm linnebyxor är aldrig ett kap"
"satan vad oattraktiva dom där såg ut"
"så vidrigt fult"
"Linnebyxor är så ute just nu"
"Osmakligt som fasen och väldigt fjortis"


Det där var bara några av de sjukt många kommentarerna till Manolos post om linnebyxor. Tja, fult eller inte - jag blev väldigt sugen. Okej, de ser kanske lite väl blöjaktiga ut där bak. Men vad fan, de är ju ett exempel på vad jag inte visste att jag ville ha. 250 spänn på H&M. Ska nog köpa.

Update: Under den lilla tid som hinner passera mellan att jag publicerar den här posten och att jag pingar den, så ringer äldsta sonen (som är hos farfar). Han har hunnit läsa den:

-Du köper inga såna där byxor!
-Va? Varför inte då?
-Sluta! Du k ö p e r dem inte!
-Men varför inte då? De var ju snygga ju.
-Fan om du köper dem, jag får ju skämmas! Och alla du möter kommer också att skämmas.

---
Andra bloggar om: ,

17 kommentarer:

louisep sa...

Jag älskar linnebyxor, men trubblet är att de liksom blir oformliga efter en dag. Man måste blöta dem innan man går och lägger sig, så får de hänga och torka över natten.

Och linnebuxor är grymt sexiga på män. Men män har liksom raka kroppar, så det funkar bättre. Blöjhänget undviks genom att inte sitta.

Sanna sa...

Louisep - Att blöta dem över natten är ju genialt. Det ska jag genast göra.
Btw johnny så är det absolut inget fel alls på linnebyxor. (Fast just den där bilden från manolo var ju inte direkt smickrande.)

Anonym sa...

Linnebyxor är bäst, på sommaren. Förresten har jag en linnekjol också, när jag tänker efter, och en väska, och en massa annat... linnefan helt enkelt.

Anonym sa...

Ånä! Här får banne mig var en skämmas för sitt ;-)

Anonym sa...

Haha, stå på dig! De gör sig betydligt bättre in action än vid stressiga fototillfällen kan jag lova.

Anonym sa...

louisep: "grymt sexiga på män" - jag tvivlar på att jag är en av dem. Men de kanske är sköna när det är varmt åtminstone.

sanna: Inte baktill, men man får väl visa sig framifrån hela tiden. :-)

johan: Du och jag - men in linnen.

desireé: Bättre att vara linnefan än en liten fan.

angela: Eller hur!

Tomas@Manolo: Då litar jag på dig.

Anonym sa...

Haha! När jag gjorde gröntjänsten vid I11 i Växjö – Kronobergs regemente – sommaren 1983 så kravlade vi omkring i sådana där, fast i kulören grbrgr. (De skulle spara pengar, och lät oss inte slita på fältuniformen m59).

Grötkläder kallade vi dem – grötbyxor med tillhörande grötrock.

(grbrgr = militär förkortning för gråbrungrön)

Anonym sa...

e d m: Gjorde också lumpen typ då. Fan, man skulle snott med sig några grötisar.

Anonym sa...

Jag har alltid velat ha ett par ljusa. Men samtidigt aldrig köpt eftersom smutsiga vita linnebyxor är skitfult.

Word Verification: gvena

Anonym sa...

DawnLord: Det är det som är så bra med svarta. De kan vara både smutsiga och skrynkliga och ändå se okej ut.

Anonym sa...

johan: Vita linnebyxor är också det nya svarta, gissar jag.

Anonym sa...

Jag köpte H&M:s linnebyxor för 250 spänn förra våren. I vintras, vid typ fjärde tvätten, gick det hål i byxbenet, över ena framfickan. Helt värdo!

Anonym sa...

hakke: Men var de snygga tills dess? Fick du komplimanger?

Elisabet. sa...

Det finns faktiskt ingenting som är så skönt som linne; speciellt väl använt linne. Det är som siden nästan mot kroppen.
Köp ett par!

Anonym sa...

elisabet: Jag ska. Jag skiter i om jag ser ut som en ninjatönt.

Anonym sa...

Johnny: De var skitnygga, så jag blev riktigt besviken när de bara sprack. Det bra med linnebyxor är att de passar både när man vill vara stilig och när man är lite mer schlapp.

Anonym sa...

håkan: Tyvärr var de dåligt rövsydda.