måndag, juni 12, 2006

Det här är bloggning

Nu i morse vaknade jag med en grym träningsvärk i hela ryggen och i den där muskelgruppen som sitter där skinkorna slutar, och ryggen börjar. Varför då, frågade jag mig själv, jag har ju inte gjort nåt. Tvärtom - jag har slöat till.

Lördag, söndag, måndag. Det är tre dagar av ingenting ansträngande. Fan, jag har ju knappt bloggat heller. Men så är det - sommarlovet har smugit sig på. Kroppen tror att det är sommarlov, trots att det bara är helg. Men så kom jag på det.



Skopunkten
- det är dit man går när snålheten gärna bedrar visheten. Kvalitén är inte mycket att hänga i julgranen, men jag tänkte att håller de över sommaren så är de värda priset. Snygga? Inte mycket, men jag har nån slags pervers dragning till det lite fula. Vet inte varför.

Nåväl, jag kom ju på varifrån träningsvärken kom. Igår var det ju fruktansvärt varmt, och efter att jag hade slavat resultatlöst framför datorn hela dagen, tog jag mig en promenad framåt kvällningen.

Det blev ingen träningsprommis, utan en helt vanlig promenix mellan Skogås och Trånkan, och sen tillbaks - i Skopunktens allt annat än ecco-aktiga skor. Antagligen beror värken på det.

Jag kunde ha skrivit: Köpt nya skor. Promenerade i dem. Fick träningsverk i ryggen. Men det här är bloggning.
---
Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

schmut sa...

problemet med skopunkten är ju ofta inte bara det att de kör billiga syntetmaterial (det finns ju även bra skor i syntet) men att ha produkter som försöka få det att likna läder, så det är tjocka lager utan vädringsmöjligheter. dvs, även om du köper ett par attans vädrade sandaler på skopunkten, så kommer dina fötter gråta blod, svett och tårar.

själv letade jag igenom rea-backen på din sko. sandaler är av naturen fula, så jag vill inte spendera särskilt mycket pengar på det. alla tjejsandaler och sandaletter har klack och vem kan egentligen promenera i det? för sko att stå still i behöver jag inte. vill jag vara på en plats länge hämtar jag en stol.
iallafall, världens fulaste wannabe-birkenstock modell med en massa gulliga stenar på. jag ser ut som dover-calas..

Anonym sa...

schmut: Tell me about it! Jag köpte ett par jobbskor på skopunkten i vintras, såna jag skulle ha när jag körde läktarbevakning på Riksdagen.
Snacka om att jag trampade vatten efter ett par timmar. Jag tror fan att talmannen hörde det till och med.

Anonym sa...

Jag gick på deras "Köp tre betala för två" och tänkte unna mig lite nya skor. Det var som att stoppa ner fötterna i plastpåsar. Det luktade dessutom gammal gympasal om fötterna + skorna så nu har jag faktiskt hivat alla tre par skor. I år köpte jag ett par Vagabondskor för samma pris som de tre skorna, och jag är så nöjd!

Anonym sa...

anna: Det värsta är ju att man vet om det, men ändå köper man för att det är billigt.