måndag, juni 12, 2006

Hej Elias

Jag vet inte om farfar låter dig få så mycket tid över att du kan spana in min blogg idag, eftersom han lovade att han skulle hålla dig med jobb. Det var visst nåt om gräsklippning, och något om plattsättning ner för garagenerfarten. Men om du läser det här: Jag har städat ditt rum.

Det var grymt må du tro. Tre timmar tog det. Och fan vet om det inte var den värsta slumvandring jag någonsin har företagit mig. Du kan ju tänka på att:
  • Jag har varit röris. Alltså att jag har vistats i de mest geggamojigaste miljöer man kan tänka sig.
  • Att jag har jobbat som vakt på centralen i många år. Alltså att jag har genomsökt slummiga kåkstäder under klara sjö, där knarkare och luffare bor.
  • Att jag som femtonåring genomsökte konstiga slumområden utanför Los Angeles, för att kunna hitta just den där ovanliga pressningen av Judas Priest-skivan "Hell Bent For Leather". Där var det äkta slum kan jag tala om.

Elias - ditt rum var värre! Men nu är det gjort. Gör det själv i fortsättningen!

---
Andra bloggar om:

7 kommentarer:

louisep sa...

Underbart!

Det där har jag aldrig tänkt på. Häng ut slummisarna i familjen för offentlig beskådan. Man blir så förbannad ibland, och frustrerad!

Min dotters rum....suck! Jag har svårt att tänka mig att någon kan slå det. En dag tar jag kort på eleändet och lägger upp det på bloggen så hon får skämmas. Men man kanske ska varna först? Ska visa henne det här som en moralisk sedelärande historia.

Ilva sa...

Nar du anda ar igang, kom ner hit o dra igenom min aldsta dotters rum, der ar PRECIS likadant! Jag vet hur du kanner dig...en av de synnerligen negativa sidorna av foraldraskapet.

Anonym sa...

Lmao! /Elias

Anonym sa...

louisep: Frågan är om det hjälper.

ilva: Min dotter, däremot, håller jättefint.

Elias: TTYL!

mrdantefontana sa...

Punkt 4!!

Sanna sa...

Haha hade jag varit din son så hade det varit ett mardrömsscenario att se att pappa ninjastädar när jag är borta. Det brukade förvisso min pappa göra också när jag var liten men han hade ingen blogg att skriva det på. Jag kan tänka mig att det hade blivit litevarianten av "stor byggnad faller och man reagerar i slowmotion" känslor "Noooooo"
Osv =)

Wordverification :Symorq

Anonym sa...

mrdantefontana: Så illa?

sanna: Jag tror ändå lättnaden att sedan kunna röra sig i rummet överskuggar noooooet.