fredag, juni 16, 2006

Du är vad du äter

På 3:an går en serie som heter "Du är vad du äter". Den är lite tv4-glassig sådär, inte alls trean-blek och äcklig; känns lite "Äntligen hemma" på nåt sätt; snygga färger och snygg mat.

Därför blev jag förvånad när jag häromdagen såg att den har en engelsk förlaga -
"You are what you eat", vilken är precis så kräkblekdassig som jag tycker att treans och för all del femmans produktioner ibland kan vara.

Avsnittet jag såg av "You are" handlade om en ung rätt söt tjej. Tung naturligtvis, och inte så smärt efteråt heller. Men några pannor tappade hon ändå. Grejen med det engelska programmet var att det var äckligt. Tjejen och dietisten gick in på toaletten, och där fick vi se dem sittande och tittande och luktande in i en tupperwarelåda - fylld med tjejens bajs! Jamen vad faan! "Och det där har du gått och hållit inom dig", sade dietisten.
---
Andra bloggar om: ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag såg också det medan jag zappade lite. Riktigt sjukt kändes det. Förnedring till 428%

Word Verification: pbudcpkn

Ilva sa...

undrar om det hjalper...och framfor allt-vad ar det dietisten inbillar sig skall komma ut om man ater halsosamt?

Anonym sa...

dawnlord: Och framför allt - kommer en kille någonsin kunna se på henne, utan att samtidigt få bajsbilden i huvudet?

ilva: Det sägs faktiskt att vegetarianers bajs luktar mindre illa än köttätares.

Alexander sa...

Som fd. vegan: Inte en chans i helvete... Det luktar bättre nu.

Anonym sa...

alexander: Det kanske är skillnad på veganer och vegetarianer?

schmut sa...

tyvärr så måste jag säga att allt köttätar-avfall luktar värre just för det börjar ruttna i magen.
däremot har en hel del veganer 'prutt-problem'.

fast, om man skulle sitta och lukta på sitt bajs i förebyggande syfte skulle man ju bara våga äta parfym i framtiden

Anonym sa...

schmut: fast frågan är om det verkligen ruttnar i magen - det surnar kanske snarare.

Anonym sa...

Kött ruttnar och grönsaker multnar. Vilket som luktar godast är väl en "smak"fråga...
As eller kompost.

crrly sa...

Det här är ett kul och illustrerande inlägg:

http://orera.blogspot.com/2005/09/tub-of-lard.html

Sorry, orkar/kan inte länka ordentligt...

Anonym sa...

salt: As är skitgott.

crrly: Jag läste. ja, det var ju aningens mer utförligt än min post.

sara: mat överhuvud taget ser smarrigare ut på tv. I alla fall i jämförelse med min.