måndag, juni 05, 2006

Hail Satan!

Häromdagen frågade sig DawnLord hur nationaldagsfirandet skulle bli. Jo jag tänkte för en gångs skull frångå mitt viftande med svenska flaggan och mitt sieg heilande, och istället uppmärksamma att det är den 6:e i 6:e 2006. Så i morgon kommer jag stå på lämpligt kyrktak och ropa: Hail Satan!

Eller förresten, när jag tänker efter, det blir nog medeltidsdagen nere vid Medeltidsmuseet istället:

MEDELTIDSDAG
på Strömparterren 6 juni kl 11.00-16.00
Kom och möt Renita Pungmakerska, Marie-Louise Salvekokerska, Clas Skomakare, Annie Vävare, Vicki Silversmed med flera.
Smaka på Gudruns pajer, kakor, mjöd och andra medeltida godbitar.
Titta på S:t Olofs vapen och rustningar och upplev hur man levde i fält.
Se när gycklargruppen uppträder.
Fäktas med fäktningsgruppen Arma.
Lyssna på musikgruppen Urbota.
Gå med på familjevisningar av museet klockan 13.00 och 14.00.
Rista runor och gör drakar i barnverkstaden.
Och inte minst klappa tornerhästen.
---
Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

*fnissar*
Dit hade jag tänkt att gå men nu vet jag inte om jag törs!

Anonym sa...

mifflan: Jo, kom. Jag har blå jeans, vita gympaskor, rutig skjorta och grå kavaj. Säg hej om du ser mej.

Anonym sa...

Så du småheilar på Sveriges nationaldag... hmmm jag tycker det är en "kulturkrock" man kan vara utan.

Word Verification: urigqcf

Anonym sa...

dawnlord: Du fattar att jag skojar väl?

Anonym sa...

Hade jag trott at du menade allvar hade jag inte ens orkat med att kommentera. Så du kan andas ut jag förstog att du skojjade.

Word Verification: zsnpfnm

Anonym sa...

sandra: Jag brukade åka till en indianby förr.

dawnlord: Bra. hmwclzo.

Anonym sa...

men jötapetter snubblade på en gycklarlänk:

http://gycklargruppen.blogspot.com/

gycklare = svett

Anonym sa...

lovisa: Coola!