fredag, juni 02, 2006

Helgen närmar sig

Helgen närmar sig. Den första junihelgen i år. En sommarhelg. Men som jag sitter på arbetet och har långt kvar till semestern, vill inte sommarkänslan riktigt infinna sig. Fast de kommer väl, både sommaren och känslan.

Tänkte mig ut till
Myrorna i ropsten om lördag. I morgon alltså - men bara om inte känslan av dags för storstädning tränger sig emellan. Jag tänkte genomsöka Myrorna efter en jacka, nån sorts, nån som inte är kavaj eller gjord för regn.

-Pappa, gå till Judiths Second Hand på Hornsgatan, säger dottern.
-De har öppnat en för killar.

Myrorna duger för mig, tänker jag. Dessutom är det roligt att gå omkring där, de har ett ganska bra urval av böcker också vill jag minnas. Men det är framför allt en jacka jag är ute efter. Och det kan också bli en trevlig utflykt. Men det är som sagt inte vägen som är målet - det är jackan.

---
Andra bloggar om: ,

3 kommentarer:

Martin Klasch sa...

Myrorna e kul nästan jämt! Hitta något kul att blogga ut vetja. En kul skiva eller så.

Anonym sa...

Det är inte vilken helg som helst, det är PINGst, bloggarnas (och andra pingares) egen helg!
Ping på er alla!

Anonym sa...

p-e: Ska.

Hans: Ha ha!!