lördag, juni 03, 2006

På Myrorna

Var ute till Myrorna i Ropsten. Det verkade som om damavdelningen hade svällt ut sedan sist, och herravdelningen krympt. Men det fanns massor av kavajer, synd bara att jag inte behövde nån. Mycket tonårskillar såg jag också där - på släptåg efter fattiga mammor som inte kunde kosta på sina barn nya kostymer till skolavslutningen. Kände lite med dem.

Kunde inte gå hem tomhänt (trots att jag inte ville bära nåt över huvud taget i värmen), så jag köpte ett par hyfsade skjortor och ett par böcker jag hade läst förut, men som jag tänker läsa om nu.


---
Andra bloggar om: ,

9 kommentarer:

Anonym sa...

sara: Eller hur. Tyvärr vägrar mina söner att använda använt.

Anonym sa...

Jag kommer alltid på att besöka myrorna när de inte vill ha öppet :(

Vilken King-bok var det du köpte ?

Word Verification: mhlslqy

Anonym sa...

Jag förstår känslan. Har man gått nerför den backen förbi skorstenen där och vet att man ska släpa sig uppför den efteråt så vill man att det ska ha varit mödan värt. Fynden i Hjorthagen har varit få på sistone. Mina favorit-Myrorna är den vid Adolf Fredrik och den i Skärholmen (innan de byggde om). Fast jag köper bara "hårda paket-saker", aldrig kläder och relaterat.

Martin Klasch sa...

Jag har blivit en Johnny-stalker!! Du sågs iförd vit skjorta på tåget. Hahaha! Såg du inte mig - megafonmannen?!

Anonym sa...

dawnlord: Kmackarna.

ban~ken: I vanliga fall kör jag lltid med myrorna på hornsgatan.

p-e: Vad i helvete?!?!?!
Jo, jag hade vit skjorta. Varför kom du inte fram och presenterade dig?!

Martin Klasch sa...

Jag förväntade mig naturligtvis den rimliga frågan. Ta inte illa upp. Fel omständigheter helt enkelt. Nästa gång jag stalkar dig så :)

Anonym sa...

p-e: He he, hur säger man egentligen? - Öh hej, det är jag som är p-e, typ.

Martin Klasch sa...

Jamesbond-sättet? Fronning, P-E Fronning. Äh jag kommer nog skämta lite med dig först. Jag skulle frågat vad du hade köpt och var du hade stavarna eller nåt sånt...

aaahx

Anonym sa...

p-e: He he, Bondsättet funkar. :-)