onsdag, juni 21, 2006

ROME på Kanal 5

Pompejus flydde till Alexandria men mördades vid ankomsten av Ptolemaios XIII:s män.

Och på bilden här ovan ser vi Pompejus få hjälp med att banta bort just så många kilon hans huvud vägde. En klart snabbare metod än min egen. Fast Pompejus i all ära, det är Atia och Pullo som är seriens största behållningar tycker jag.

Äntligen kommer ROME på tv. Jag skrev en del om den serien för lite mer än ett halvår sedan, och hoppades att den snart skulle komma hit. Nu kommer den på 5:an - tack 5:an! Den 7:e juli kör de igång.

Kanal 5 kommer även att visa Battlestar Galactica (den nya tv-versionen) i sommar. Den är också sevärd.
---
Andra bloggar om: ,

10 kommentarer:

Anonym sa...

5:an har ju teamet ihop med canal+ , så detta är nog första steget i sammarbete tror jag.

bara bra att storserier kommer¨på vanlig teve ganska fort :)

Anonym sa...

el: Se dem (om du inte redan har gjort det).

Magnus Carlbring sa...

jag trykder att det här är otroligt konstrigt att dom kundre filma rednan dom gammela romrarna

fast det är klart

dom hade ju akvedukter så dom måste ha varit akveduktiga på ett okcså annat

rom säjer farran det blandrar man helst med sprittel okcså lime

Anonym sa...

embryo: Vad långt du skriver - en hel Rom an.

Anonym sa...

Meeeen sen måste man ju vänta ända till 2007uuuu innan säsong 2 kommer!

Anonym sa...

anna: Den som väntar på nåt gott ...

Anonym sa...

Redhead alert! Är det någon mer än jag som tycker att Atia of the Julii i "Rome" och Julie Cooper-Nichol i "The O.C." inte bara är otroligt lika utan också verkar ha samma intriganta och fnaskiga personlighet?

Då menar jag förstås rollfigurerna, Polly Walker och Melinda Clarke är säkert reko tjejer.

Captcha: "hhnaa" (mellanting mellan skratt och fnysning?)

Anonym sa...

ban~ken: Du har ju rätt!! De kunde vara systrar. Fast Atia är förstås fylligare.

Anonym sa...

Johnny: Jag brukade läsa din blogg tillsammans med mina barn. Det gör jag inte nu längre.

Anonym sa...

lennart: Vad synd.