tisdag, juni 20, 2006

~~JAG - BANTAREN~~

Jag - bantaren
16 Apr 2006 by Johnny Typ 94 - 95 kg väger jag, och midjemåttet är ... (hittar inte måttbandet). Jag är ungefär 1:92 cm lång. Från det att jag var 18 fram tills jag var nästan 40 pendlade min vikt mellan 80 - 85 kg . Sedan hände något: sittande hände. ...

Jag - bantaren 2
18 Apr 2006 by Johnny Alltså, det här suger ju. Nu är klockan 20 över elva på förmidddagen på min första bantardag, och jag har ätit: 1 st grov macka med en sträng marmelad på, och en mugg youghurt. 1 äpple. 1 kaffe. 1 äpple. Lite spagetthi och köttfärssås, ...

Jag - bantaren 3
19 Apr 2006 by Johnny Först nu förstår jag vilket helskotta bantare ständigt genomlider. Jag talar om riktiga bantare, inte lyxbantare som jag själv. Jag talar om dessa ständiga och precis överallt förekommande bantningsartiklar som ständigt öses över oss. ...

Jag - bantaren 4
20 Apr 2006 by Johnny Nu har jag "bantat" i snart tre dygn. Det har inte varit särskilt krångligt, eftersom jag kör med points-systemet. Min farsa kör (då och då) med det och han är ett levande bevis på att det funkar. Jag får göra av med typ 25 points om ...

Jag - bantaren 5
23 Apr 2006 by Johnny Misskött .... miss-kött ... äsch, hur stavas det? I alla fall har jag varit mindre duktig ett par dagar nu. Jag har inte gått, och jag har ätit dåligt. Säkert mer än 30 points onyttigheter per dag x 2. Jag skyller på bloggöl och helg. ...

Jag - bantaren 6
26 Apr 2006 by Johnny Igår var det en vecka sedan jag började med min viktnedgång. De första dagarna var jag rätt seriös med att räkna points, men jag märkte rätt snart att jag sällan kom upp i de 25 points som ribban var satt till, så jag slutade mer eller ...

Jag - bantaren 7
2 May 2006 by Johnny Idag är det invägning igen. Efter jobbet tar jag mig till gymmet och ställer mig på digitalvågen. Förra gången, för en vecka sedan, blev jag glatt överaskad - jag verkade ha gått ner minst två kilo. ...

Jag - bantaren 8
3 May 2006 by Johnny Börjas det bli rätt tröttsamt att läsa om mitt i-landsproblem ännu? Jag antar det. Men i alla fall - jag vägde mig igår. Samma våg som för en vecka sedan. Samma tid. Samma vikt. Du läste rätt - samma vikt. ...

Jag - bantaren 9
6 May 2006 by Johnny Jaha då, så gick jag (åkte buss) till EKO i Länna. Glad i hågen med nittionio kronor i fickan. Kom ut från EKO med nittionio kronor färre i fickan, men med ett par sköna stavar i handen. Överallt på nätet läste jag att val av stavar var ...

Jag - bantaren 10
9 May 2006 by Johnny Jamen här sitter ju jag och plockar kärnor ur ett granatäpple - det första granatäpple jag någonsin har ätit. Om det är bantarmat eller inte vete tusan - nyttigt är det säkert i alla fall. Svettas gör jag också, eftersvettas. ...

Jag - bantaren 11
10 May 2006 by Johnny Jag undrar hur många kapitel det ska bli av det här. Nåväl, 85 pannor är väl vad jag ska sträva efter, och jag slutar ju inte innan dess. Så här långt då. Jag har inte behövt gå hungrig. Och förutom den allra första veckan har jag inte ...

Jag - bantaren 12
15 May 2006 by Johnny Det blev ingen stavgång i helgen, och ingen idag. Jag har nog en infektion i kroppen eller nåt, känner mig matt. Inte så farligt idag som i lördags, men jag tar det lugnt för säkerhets skull. Har inte kört nån gåing sedan i fredags ...

Jag - bantaren 13
16 May 2006 by Johnny Typ 94 - 95 kg väger jag ... började min första "Jag - bantaren" . Det var faktiskt inte mycket mer än en månad sedan. Idag, på lunchrasten, tog jag mig iväg till gymmet på jobbet. Jag hade inget på känn den här gången - kunde lika ...

Jag - bantaren 14
23 May 2006 by Johnny Jag hade det på känn - viktuppgång. Det har varit en slarvervecka. Jag får ju tillåta mig att äta dåligt käk och dylikt en (1) gång på helgen, men den här helgen blev det liksom två gånger. Jag skyller på den där jäkla eurovisionskiten ...

Jag - bantaren 15
27 May 2006 by Johnny Jag är nog egentligen lite dum, eller åtminstone beter jag mig så. Lyssna på det här. Granatäpple är gott och nyttigt. Jag köper ett. En röd lök - mmm nyttigt. Sedär, där ligger ju en tomat i kylen, den ska med. ...

Jag - bantaren 16
30 May 2006 by Johnny Jamen så släntrade jag väl iväg då, mot gymmet på jobbet, med ganska fethågsen håg. Sist jag vägde mig hade jag ju gått upp. Inte mycket, men tendensen var ju helt fel. Viktuppgången sabbade motivationen lite, så under veckan som gått ...

Jag - bantaren 17
7 Jun 2006 by Johnny En till lite slarvig vecka. Nyhetens behag med att gå ner i vikt har försvunnit. Jag har inte gått speciellt mycket, och vid ett par tillfällen har jag förätit mig på godsaker. Måste skärpa till mig Trots detta har jag gått ner i vikt. ...

Jag - bantaren 18
13 Jun 2006 by Johnny Tisdag är vägardag för mig. 87.5 kg vägde jag idag. Det är 1 kilos skillnad sedan förra tisdagen. Jag blev faktiskt lite förvånad. Jag har som vanligt slarvat - gått för lite, ätit en del godis, ätit på fel tider. ...

Jag - bantaren 19
20 Jun 2006 by Johnny Här avbryter jag "Jag - bantaren", i alla fall för den här gången. Alldeles om ett par dagar går jag på semester, och jag tänker inte tänka på vikten då. Idag vägde jag mig - 88.2 kg. Jag har alltså gått upp ett halvt kilo den här veckan. ...

---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Bantning är svårt, jag brukade belöna mig en dag i veckan med nåt gott när jag bantade. Då är det inte lika svårt.

Lycka till!

Anonym sa...

adnan: tack. .-)