onsdag, juni 14, 2006

Vilken trycker du på först?

Ibland är jag alldeles för slö för att läsa bloggar på mitt vanliga sätt, och använder istället "Bilder från svenska bloggar". Den mest - i brist på bättre ord - fängslande bilden fångar mitt intresse, och sen går jag till bloggen bilden kom ifrån.

Jag jag tänkte göra något liknande här, men med
YouTube-videos. Jag skärmdumpade fyra små filmer (eller snuttar, snarare). Tryck på bilden så kommer du till filmen. Alla fyra är sevärda, men av väldigt skiftande karaktär. Det ganska spännande är - vilken bild fångar ditt intresse först?


---

Andra bloggar om: ,

17 kommentarer:

Ilva sa...

de tva till hoger, den ovre for att den ar visuellt vacker o den andra for att jag vill lyssna. De andra tva har jag redan glomt vad det var, en lurvig gubbe o vadda? mah!

Anonym sa...

ilva: Det är Isaac Asimov därnere. Vilka polisonger alltså.

Anonym sa...

//s: Det är faktiskt strandsatta barn.

Anonym sa...

Övre högra och nedre vänstra.
Aha - ser Asimov ut så?
Han borde för övrigt fått nobelpriset i litteratur. Snacka om att bryta nya marker med pennan!

louisep sa...

Den andra, det såg ut som något Bergmanskt. Det är oemotståndligt.

Anonym sa...

håkjan: Samma val som jag gör.

Anonym sa...

louisep: Flugornas herre.

crrly sa...

Trycker inte på nån faktiskt men om jag absolut inte skulle kunna hålla mig skulle jag välja gubben nederst t v.

crrly sa...

Asimov m a o.


fpannb = lite har man väl innanför pannbenet?

Johanna sa...

Nu klickade jag inte på någon. Men hade jag gjort det hade jag klickat på gubben med glasögon. Han såg snäll ut.

Anonym sa...

crrly: "Asimov mao" - går det att jämföra de två? ;-)

johanna: Snäll då - död nu.

josephzohn sa...

Utan att tveka filmen längst upp till höger ...

Anonym sa...

josephzohn: Och satans obehaglig därtill.

Anonym sa...

Aretha.

Anonym sa...

Aretha: Ja hon är helt okej med den låten.

josephzohn sa...

Obehaglig.
Det ser ut som en målning från Skagen, fast i svartvitt ...
Det ser man vad man kan bli lurad!

Anonym sa...

Josephzohn: Glömmer aldrig när jag första gången såg "Piggy" få en stenbumling över sig.